Współpraca SeoSklep24.pl z SPR Handball Rzeszów – wpływ mediów społecznościowych na wizerunek klubu sportowego

18/04/2020

Wywiad z  panem Jakubem Brożyną właścicielem firmy SeoSklep24.pl zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych, media społecznościowymi. Firma SeoSklep24.pl jest partnerem biznesowym SPR Handball Rzeszów od początku funkcjonowania naszego klubu czyli od lipca 2016 roku.

Współpraca SeoSklep24.pl z SPR Handball Rzeszów – wpływ mediów społecznościowych na wizerunek klubu sportowego


1) Czym Pan się zajmuje? Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Jakub Brożyna: Jestem właścicielem SEOsklep24.pl – platformy do zamawiania usług i działań dedykowanych dla pozycjonerów, agencji SEO i właścicieli stron internetowych. Od lat specjalizuję się w pozycjonowaniu stron w Google. Chcąc wykorzystać swoją wiedzę, umiejętności oraz również pomóc innym specjalistom z branży, w 2012 roku postanowiłem uruchomić internetową platformę, która pomaga w zdobywaniu linków i zasięgów social media dla innych pozycjonerów i agencji SEO.

Odpowiadając na drugie pytanie – pozycjonowanie stron to zbiór działań, które pozwalają stronie internetowej uzyskać najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwarki Google na wskazane frazy kluczowe (pasujące do oferty firm, treści, produktów). Oferuję usługi i działania, które nakłaniają roboty wyszukiwarki do tego, aby Google na najwyższych pozycjach wyświetlało strony moich Klientów.

2) Jaki jest wpływ mediów społecznościowych typu Facebook, Instagram, Twitter na wizerunek klubu sportowego w XXI wieku? (Plusy i minusy)

Jakub Brożyna: Social media w XXI wieku to konieczność! Obecnie wpływ profili social mediów jest ogromny – nie tylko dla pozycjonowanie stron, ale również na samo prowadzenie firmy czy kontakt z Klientami. Social media tworzą także zupełnie nowy grunt do poszukiwania odbiorców usług i produktów, zbierania ważnych dla działania firm informacji czy po prostu słuchania uwag i opinii Klientów.

Te zależności sprawdzają się także przypadku różnego rodzaju organizacji czy właśnie klubów sportowych. Nie wyobrażam sobie, by nawet mały klub nie miał oficjalnego profilu na Facebooku czy Twitterze lub nie dodawał zdjęć do swojej galerii na Instagramie. To doskonałe pole do komunikacji z kibicami, słuchania ich uwag czy po prostu uczestniczenia w życiu sportowym drużyny, co jest bardzo ważne dla śledzących profile social kibiców. Social media to także dobre miejsce, aby szukać inwestorów i sponsorów czy po prostu organizować różnego rodzaju wydarzenia. Minusy? Są, ale tylko wtedy, gdy profile są źle prowadzone (lub wcale – nie ma nic gorszego, niż nieprowadzony, wymarły profil na FB czy Instagramie) – należy pamiętać, że społeczność pamięta o potknięciach, także niefortunna odpowiedź kibicowi lub kiepski tweet może negatywnie wpłynąć na wizerunek w mediach.

3) Czy faktycznie media społecznościowe / pozycjonowanie stron www są ważne w życiu społeczeństwa sportowego (mówimy tu o zawodnikach, kibicach czy partnerach sportowych i biznesowych)?

Jakub Brożyna: Tak, uważam że zarówno social media, jak i samo pozycjonowanie stron to bardzo ważne, wręcz budujące Internet struktury, bez których dziś żadna firma, organizacja czy drużyna sportowa nie może się obejść. Potwierdzenia tych słów nie trzeba szukać daleko – wystarczy sprawdzić, jaką popularnością w sieci cieszą się profile społecznościowe najpopularniejszych drużyn sportowych lub zawodników oraz jak licznie odwiedzane są ich oficjalne strony internetowe. Z perspektywy biznesowej jest to nie do zlekceważenia, o czym doskonale wiedzą inwestorzy.

Natomiast dla samych zawodników czy drużyn social media i własna strona www to doskonałe miejsca, aby rozmawiać z kibicami i innymi zawodnikami – oni również na co dzień wykorzystują dobrodziejstwa komunikatorów czy profili do zwykłej komunikacji między sobą, z kibicami czy włodarzami klubów.

4) Jakie korzyści z mediów społecznościowych / pozycjonowanie stron www ma klub sportowy oraz firmy wspierające kluby sportowe?

Jakub Brożyna: Przede wszystkim klub sportowy dzięki profilom w social mediach ma stały kontakt z kibicami, buduje z nimi pozytywne relacje – kibice i fani bardzo to doceniają, a w mojej opinii dla drużyny nie ma lepszej nagrody, niż wierna i oddana baza fanów. Rezygnując z social mediów czy posiadania własnej strony www, klub świadomie rezygnuje z nowoczesnych metod kontaktu z kibicami. To także przekłada się na atrakcyjność w oczach potencjalnych sponsorów, którzy widząc brak zainteresowania nowymi, bardzo potężnymi środkami masowego przekazu po prostu rezygnują ze współpracy.

5) W dobie kryzysu gospodarczego oraz epidemii jak prowadzić i kształcić wizerunek klubu sportowego w mediach społecznościowych / pozycjonowanie stron www ?

Jakub Brożyna: Wbrew pozorom, to właśnie teraz, w czasie epidemii ujawnia się największa siła Internetu i social mediów. Kluby, z racji, iż mają zawieszone rozgrywki, powinny jeszcze częściej publikować materiały (nawet archiwalne) dla kibiców, być ciągle z nimi w kontakcie. Nie zapominajmy, że wiele osób (słusznie zresztą) ogranicza wyjścia z domu do minimum – zatem wszyscy naturalnie częściej sprawdzają, co w sieci piszczy. Taka aktywność i pokazywanie, jak zawodnicy i sam klub radzi sobie z panującą sytuacją będą na pewno budujące dla fanów i samych zawodników. Niestety nie wiemy, ile jeszcze potrwa ten stan zawieszenia, także ciężko odnieść się do sytuacji i skutków w gospodarce – pewne jest to, że ten czas warto wykorzystać do budowy wizerunku klubu sportowego w sieci i na oficjalnej stronie www.

6) Dlaczego rozpoczął Pan współpracę z SPR Handball Rzeszów i został partnerem biznesowym naszego klubu?

Jakub Brożyna: Od zawsze interesowałem się sportem, w tym piłką ręczną. Wprawdzie nigdy nie wiązałem swojej przyszłości z zawodowym graniem, to jednak sentyment do tej dyscypliny pozostał. Dlatego gdy nadarzyła się okazja, aby wspierać młode talenty i zostać oficjalnym partnerem biznesowym Waszego klubu – nie zastanawiałem się zbyt długo. Jestem też wielkim zwolennikiem pomocy regionowi, z którego pochodzę i w którym mieszkam – współpracą z Waszym klubem spełniam nie tylko swoje sportowe marzenie, ale również osobisty obowiązek aktywnego wsparcia regionu.

7) Jakie plusy oraz minusy widzi Pan w kształtowaniu wizerunku naszego klubu? Co my jako SPR Handball Rzeszów powinniśmy poprawić w wizerunku klubowym?

Jakub Brożyna: Posiadacie przejrzystą, aktualizowaną o newsy z życia drużyny stronę www. Wasze profile w mediach społecznościowych są prowadzone bardzo profesjonalnie – macie kontakt z fanami, a odbiór jest bardzo pozytywny. Śmiało mogę rzec, że wszystkie działania pozwalające na kreowanie wizerunku klubu w Internecie są wzorowe – oby tak dalej!

8) I tak prywatnie…Skąd zainteresowanie sportem? Czy uprawiał Pan czynnie jakąkolwiek dyscyplinę sportową?

Jakub Brożyna: Tak, jak wspomniałem wcześniej, sport w moich życiu od zawsze grał bardzo ważną rolę. Jak większość dzieciaków, ganiałem za piłką nożną. Co później zaowocowało tym, że systematycznie grałem w ligowych meczach. Ze względu na kontuzję jaką doznałem w trakcie jednego z meczy ligowych moja kariera szybko się zakończyła. Rozegrało się również kilka meczy w koszykówkę, siatkówkę i piłkę ręczną. Obecnie z powodu pracy i obowiązków rodzinnych nie uczestniczę aktywnie w żadnych rozgrywkach drużynowych (mocno kibicujemy całą rodziną – szaliki, wymalowana flaga na policzkach i emocje to jest to, co uwielbiamy), co nie znaczy, że zrezygnowałem ze sportu – wraz z moją żoną Justyną i córką Mają uwielbiamy wycieczki rowerowe i piesze :).

9) I na koniec? Jak zdrowie? I jak Pan w raz z rodziną radzi sobie w życiu codziennym prywatnym i zawodowym w tych trudnych dla społeczeństwa czasie? Życzymy dużo zdrowia!!!

Jakub Brożyna: Na szczęście zarówno ja, moja żona i córcia czujemy się dobrze. Ograniczamy wyjścia do niezbędnego minimum, stosujemy się do zaleceń rządu i czekamy na lepsze czasy. Osobiście pracuję z domu (kolejny plus prowadzenia internetowej firmy) i zajmuję się moją 4-letnią córką. Pieczemy ciacha, organizujemy koncerty Freddiego Mercurego z zabawkami czy po prostu uczymy się – pokłady kreatywności jeszcze się nie wyczerpały. Obowiązkowo także śledzimy, co publikuje SPR Handball Rzeszów na swoich profilach społecznościowych 🙂

Epidemia i izolacja od znajomych to bardzo trudny czas. Zdajemy sobie jednak sprawę, że wiele osób ma dużo trudniej, chociażby kurierzy, pracownicy sklepów, aptek czy cały personel medyczny – trzymamy za nich kciuki i na każdym kroku apelujemy, aby nie ryzykować i zostać w domu.

Przygotował Maciej Śliż SPR Handball Rzeszów


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wszelkie prawa zastrzeżone